Hoe krijg ik meer gasten in mijn zaak?

Hospitality is Key

Je hoeft het niet meer in je eendje te doen

Gastvrijheid is de sleutel tot meer tevreden gasten die ook nog eens vaker terugkeren naar jouw zaak. Want zeg nu zelf hoeveel makkelijker is het om bestaande gasten terug te laten keren dan telkens nieuwe te vinden? Maar hoe doe je dat?


Je wilt je onderneming naar het volgende level brengen. Immers je hebt ambitie en het runnen van een succesvol bedrijf is wat jou energie geeft. Dit is waar je het allerbeste in bent.

Ik hoef jou niet te vertellen dat er mensen zijn die naar een restaurant gaan waar ze niet eens het lekkerste eten serveren maar waar ze als een koning en koningin worden behandeld. Dat weet jij al lang.

Weet jij dat tijdens de lockdown horeca gelegenheden die met hun alternatieve menu meer omzet draaiden dan ze ooit gedaan hebben? Waarom? Omdat ze gedragen werden door hun gasten.

Je kunt dus gerust stellen dat het succes van je ondernemer bepaald wordt door de tevredenheid van je gasten.

Fact 1:

Een volkomen tevreden gast zorgt tot 14 keer meer inkomsten dan een (enigzins) tevreden of (enigzins) ontevreden gast

Fact 2:

Gastvrij emedewerkers werken met meer passie, plezier, positieve energie en voldoening. Ze zijn minder vaak ziek, meer betrokken en gemotiveerd.

Fact 3:

Een tevreden gast vertelt zijn ervaring aan 2 personen, een ontevreden gast aan 10 personen

Fact 4:

Het werven van een nieuwe gast is 6 tot 7 keer duurder dan het behouden van een huidige gast

Fact 5:

Bij het ontmoeten van nieuwe mensen wordt het contact voor 55% bepaald door het uiterlijk en gedrag, 38% door hoe we iets zeggen,en slechts 7% door wat we zeggen

Aanpak voor ‘Horeca ondernemer coaching’

Ik ga je helpen om van jouw gasten terugkerende gasten te maken. Want : als je bestaande vaste gasten weet te behouden dan zorgt elke nieuwe gast voor groei!

Wij kijken naar alle aspecten die van invloed zijn op Gastvrijheid en dus de tevredenheid van je gasten. Wat ik heel belangrijk vind en wat je dus zal leren in mijn programma is:

  • Hoe ga jij er voor zorgen dat gasten mega enthousiast bij jou terugkomen
  • Hoe jij jouw horeca onderneming naar de next level kan tillen
  • Hoe je marketing inzet om nieuwe gasten aan te trekken
  • Hoe je gastvrije medewerkers binnen krijgt en binnen houdt
  • Hoe je omgaat met reviews en klachten ombuigt naar iets positiefs
  • Hoe je als een goede leider de touwtjes weer stevig in handen krijgt
  • Te kijken door de bril van de gast door letterlijk in je eigen zaak te staan en te kijken waar het beter kan.

Dit doen ik door 5 sessie met jou te houden van elk 1 uur.

De investering hiervoor is 475 euro excl. BTW