Teamcoaching op de werkvloer

Teamtraining “Gastvrijheid is de sleutel”

Hospitality is Key

Gastvrijheid is de sleutel ..

Wij hebben een echt geweldige training voor jouw team.  Snel, slim, cool, helemaal voor het jonge team van nu. En ik ben niet iemand die loopt te pochen, geloof mij, dit wil je echt weten. Dit moet je echt weten want ik kan het niet aanzien dat jij zo hard werkt en dat je terras nog te leeg blijft, je omzet te laag en dat je loopt te tobben met een jong en ongemotiveerd team.

Dus..

  • Krijg jij het je jongens en meiden niet aan hun verstand gepeuterd wat gastvrijheid is?
  • Zien ze het soms wel maar vaak ook niet?
  • Heb jij het idee dat je ze constant moet controleren?
  • Dat je niet rustig naar huis kan want ja, zoals het welbekende gezegde luidt; als de kat van huis is dansen de muizen op tafel.
  • Heb je het idee dat sommige alleen maar bij je werken voor de centen?
  • Dat ze geen stap harder willen zetten als er voor hun geen extra fooi in zit?
  • Zakt de moed je regelmatig in de schoenen en denk je dat ze het nooit gaan leren?

En wat dan?

Ik zal je eerlijk vertellen; dat heb je mis. Ja, je leest het goed. Ik ben van “niet lullen maar poetsen’ en ik zeg graag waar het op staat. Ook tegen jou als horecaondernemer. Omdat ik jou het meeste help door recht voor zijn raap en eerlijk te zeggen waar het op staat. Door jou te confronteren met de dingen die beter en slimmer kunnen. Met te zeggen wat je “fout” doet help ik jou en je bedrijf om meer tevreden, terugkerende gasten te krijgen en te houden en meer omzet te draaien. Geloof me, ik begrijp het helemaal, ik begrijp jou en ik begrijp je team. En ik snap dat de combi van samen werken en een zaak runnen en enthousiast zijn niet altijd goed gaat. Niet goed lukt. En ik weet dat dat anders moet, beter moet en beter kan. En ik ga jou daarbij helpen.

Gastvrijheid is de Sleutel – “Hospitality is Key”

In slechts een dagdeel leer ik jouw jonge team te denken als een gast en te bedienen als een pro. Niet hoe ze moeten uitserveren, dat leer jij ze. Laat mij ze leren wat echte gastvrijheid is. Hoe ze jouw gasten een geweldige avond bezorgen door mega gastvrij te zijn. Hoe ze leren dat als ze gastvrij zijn, dat er ook iets voor hun inzit. Niet alleen qua fooi, maar vooral qua werkplezier. Want jongelui willen best werken, maar denken bij alles wat ze doen; “What’s in it for me?”

Wat ik ze leer is ..


Werkhouding

Samen kritisch kijken naar hun eigen werkhouding en elkaar daar ook op beoordelen.

De bril van de gast

Op een leuke manier te leren kijken door de bril van hun gasten. Waar let je op, wat vind je fijn, hoe wil je behandeld worden. Hoe wil je gast behandeld worden?

Omgaan met klachten

Om te gaan met klachten, vervelende gasten en moeilijke situaties en hoe ze die het beste kunnen oplossen

Plezier in het werk

Ik leer ze hoe ze door gastvrij te zijn meer werkplezier krijgen, met meer plezier naar hun werk gaan en meer energie krijgen.

Aanpassen

Hoe ze verschillende gasten moeten benaderen. De bankdirecteur die komt lunchen benader je ander dan de oude mevrouw van 90 die met haar kleinkinderen komt lunchen.

Op het moment dat jouw team snapt wat gastvrij werken inhoudt kun je er zeker van zijn dat je gasten dit gaan merken. Dat jij dit als ondernemer gaat merken. En dan bedoel ik niet alleen qua sfeer en het ontvangen van meer gasten maar ook doordat je omzet omhoog gaat.

Wat let jou om deze training niet te doen?

Wat let jou om deze training niet te doen? Een training voor jouw team in jouw zaak kost 475 euro ex BTW. We gaan dan uit van 25 personen. Te duur? Welnee, dat is nog geen 20 euro per persoon. Een bedrag, geloof me, dat je zo terug verdient. Je hoeft het niet in je EENDJE te doen; ik kom je helpen!

Ik zou zeggen: DOEN!